برای استفاده از سیستم ثبتنام اینترنتی به موارد زیر توجه نمائید:
1- برای ورود به سیستم ثبت نام و اطلاع رسانی آدرس http://www.samaroudehen.ac.ir را در نوار آدرس تایپ نمایید.
2-روی لینک ثبت نام و انتخاب واحد سيستم سيداکلیک نمایید.
3- نام کاربری : شماره دانشجویی می باشد که قبلا روی برگه های انتخاب واحد درج گردیده است.
رمز عبور: شماره شناسنامه بوده که بهتر است پس از ورود به سیستم تغییر و رمز عبور جدید الزاما بایستی 8 رقم باشد. ضمنا مسئولیت حفظ و نگه داری آن بعهده دانشجو است.
4- پس از ورود به سیستم به دو روش می توانید دروس خود را انتخاب نمایید:
الف) مستقیما مشخصه خود را وارد کرده و سپس کلید تایید را کلیک نمایید.
ب ) از لیست دروس ارائه شده روی درسهای مورد نظر کلیک کرده و سپس دکمه بازگشت را بزنید.
حذف درس: با کليک کردن کليد حذف در مقابل دروس ثبت شده ، درس مربوطه حذف مي گردد.
نکات مهم:
- انتخاب دروس عملی که گروه بندی دارند فقط از لیست دروس ارائه شده مجاز می باشد. (روش ب)
- مسئولیت رعایت پیش نیاز بعهده دانشجو می باشد . پیش نیاز هر درس در لیست دروس ارائه شده مشخص شده است.
- جهت مشاهده زمان بندی ثبت نام خود به لینک امور آموزش به زمان بندی ثبت نام مراجعه نمایید.
- چنانچه مجوز ثبت نام شما از طریق آموزش یا مالی دانشکده بسته شده باشد (مثلا اتمام سنوات یا عدم پرداخت وام ) ، سیستم به شما اجازه ثبت نام نمی دهد.
توضیح : مسئولیت رعایت پیشنیاز و هم نياز دروس به عهده دانشجو میباشد، چنانچه در این مورد ابهامی وجود دارد به گروه آموزشی مراجعه
نمائید.همچنين در منوي آموزش – ليست دروس ارائه شده
پيش نياز و هم نياز دروس نمايش داده ميشود.همجنين ميتوانيد چارت درسي خود را از روي سايت دانشگاه دانلود كنيد.
تذکر:با زدن دکمه تائید نهایی، هیچگونه تغییر در انتخاب واحد امکانپذیر نیست.
لیست پیغام ها :
1- شماره دانشجویی تعریف نشده است.
2- فرمول محاسبه شهریه ایجاد نشده است لطفا به امور مالی مراجعه نمایید: مفهوم آن این است که امور مالی دانشکده روال
محاسبه شهریه شما را در سیستم تعریف نکرده است.
3- لطفا در زمان تعیین شده مراجعه نمایید: طبق جدول زمان بندی جهت انتخاب واحد به سایت مراجعه نمایید.
4-وضعیت ترمی باید عادی باشد لطفا به آموزش مراجعه شود: دانشجویانی که در نیمسال 2-88-87 وضعیت ترم آنها عادی نبوده
(مثلا مرخصی ،عدم مراجعه ، حذف ترم ، محروم...) بصورت اینترنتی نمی توانند ثبت نام نمایند و می بایست به گروه مراجعه کنند.
5- وضعیت مشخصات دانشجو باید عادی باشد: دانشجویانی که وضعیت کلی آنها عادی نبوده (مثلا :فارغ التحصیل ،انصراف ،
عدم مراجعه ...) اجازه ثبت نام به آنها داده نمی شود.
6-نامه میهمانی ثبت نشده است : دانشجویان میهمان مجاز به ثبت نام اینترنتی نمی باشند.
7-انتخاب واحد اولیه ثبت نشده لطفا به آموزش مراجعه نمایید: در زمان حذف و اضافه ،چنانچه واحدگیری اولیه نداشته باشید؛
سیستم به شما اجازه حذف واضافه را نمیدهد.
8- چون بیش از دو ترم مرخصی تحصیلی ثبت شده امکان ثبت نام وجود ندارد.
9- چون معرفی به استاد گرفته اید امکان ثبت نام وجود ندارد.
10- چون ترم جبرانی گرفته اید امکان ثبت نام وجود ندارد.
11- وضعیت ترم قبل نامشخص است امکان ثبت نام وجود ندارد.
12- ثبت نام براساس معدل نیمسال قبل می باشد.
13- مشمول دانشجویان با تاخیر ثبت نام نمی باشید : در زمان ثبت نام با تاخیر برای دانشجویانی که انتخاب واحد اولیه داشته اند
و بالای 10 واحد درس گرفته اند،داده می شود.